Efteruddannelse

Kompetencegruppen

Serviceorienteret betjening af gæster

Kort fortalt

Den gode serviceoplevelse er et af de største konkurrenceparametre inden for hotel- og restaurationsbranchen - og deltageren vil få kompetencer og redskaber til den rigtige serviceorienteret betjening og til, hvordan gæstens serviceoplevelse kan optimeres.

Hold

Kurset du har valgt, kan være en del af en samlet pakke. Se kursuspakken ved at søge på kursets fagnummer. Du kan ofte også tage kurset for sig selv, kontakt os for mere info: Kursussekretær Charlotte Vigtoft Nielsen 9680 1516
Du kan også bruge kursusagenten for at blive adviseret om nye hold.
Serviceorienteret betjening af gæster I samarbejde med Destination Vesterhavet har Uddannelsescenter Ringkøbing-Skjern sammensat en kursusrække med arbejdsmarkedskurser, der har fokus på arbejdsopgaver i turistbran-chen, med vægt på hotel, restaurant, køkken, detailhandel, rengøring, salg og udlejning.Kurserne kan vælges som en samlet pakke, eller medarbejderen kan tilmelde sig en eller flere af kurserne. Det betyder, at du sammen med dine medarbejdere kan vælge de kurser, der er relevante.
Kurset kan sammensættes som nedenstående forløb:
48288 Serviceorienteret betjening af gæster 45389 Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen 46495 Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen 49792 Hygiejne i kunde- og gæstebetjening
49349 Grundlæggende rengøringshygiejne
48151 Service og gæstebetjening af turister 49350 Materialekendskab og rengøringskemi
44979 Jobrelateret tysk med basalt ordforråd 49352 A Rengøringsudstyr og –metoder
Info om fag
48288 - Serviceorienteret betjening af gæster

Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen er grundlæggende og retter sig mod medarbejdere, som i betjening af gæster arbejder med serviceoplevelse. Forløbet primært rettet mod frontmedarbejder som fx værter/seater og ufaglærte receptionister og tjenere inden for hotel og restaurantområdet.

Beskrivelse: Deltageren kan:
Repræsentere virksomheden og fremstå præsentabel i gæstebetjeningen.
Betjene gæster med viden om, hvad ”god service” forventes at indeholde inden for hotel- og restaurationsbranchen.
Indgå i positiv dialog med gæsten og yde en imødekommende service på det niveau, som virksomheden har fastsat.
Afdække gæstens behov og vejlede i virksomhedens ydelser og produkter samt lave mersalg.
Anvende viden om de elementer, der påvirker gæstens opfattelse af virksomhedens service til at optimere serviceoplevelsen.

Fagnummer: 48288 Serviceorienteret betjening af gæster Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 256,00 Uden for målgruppe: DKK 1.409,60